Hermed referat fra seneste bestyrelsesmøde, hvor bestyrelsen blev konstitueret.
Hilsen Claus, nr. 55
Her kan alle læse indlæg. Er man logget ind, kan nye indlæg oprettes og der kan kommenteres på eksisterende. Indlæg står kronologisk med det sidste øverst og er inddelt i forskellige kategorier.
Hermed referat fra seneste bestyrelsesmøde, hvor bestyrelsen blev konstitueret.
Hilsen Claus, nr. 55
Kære alle husejere
Hermed referat fra vores generalforsamling den 22. februar 2026. Maskinen har desværre drejet det 90 grader, men det burdre være muligt for jer – i hvert fald på computer – at dreje det tilbage.
På bestyrelsens vegne,
Claus Stage (nr.55)
Der er igen problemer med fjernvarmen. På Vestforbrændings hjemmeside står følgende (kl. 13:45):
“Vestforbrænding er desværre ramt af strømnedbrud som gør, at vi ikke kan levere fjernvarme til store dele af vores fjernvarmekunder. Radius forventer at være tilbage i drift omkring kl.20.00 Herefter idriftsættes nettet løbende og de sidste kunder forventes at blive forsynet i løbet af natten. De berørte områder er: Herlev, Skovlunde, store dele af Kongens Lyngby, Bag Fortet, Patronvej, Bagsværd, Virum og Værløse.”
https://www.tv2kosmopol.dk/ballerup/tusindvis-uden-varme-fjernvarmeanlaeg-mangler-strom-7c7f5
Hilsen Claus, nr. 55
Grundet strømsvigt i Glostrup er der ikke fjernvarme lige nu. Der er desværre ikke meldt nogen tidshorisont.
Hilsen Claus, nr. 55
https://vestfor.dk/privat/har-fjernvarme?canvas=%2Fprivat%2Fhar-fjernvarme%2Fdriftsinfo
Kære alle,
Seneste regnskab er vedhæftet denne meddelelse.
Mvh
Claus (nr. 55)
Kære alle husejere
Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling, som afholdes søndag den 22. februar kl. 10 i varmekælderen.
Formel indkaldelse med dagsorden kommer i løbet af februar.
Vedtægter: Forslag fra medlemmer til behandling på en ordinær generalforsamling skal være afleveret til bestyrelsen senest 21 dage før generalforsamlingen. Forvarsel til generalforsamling udsendes senest en måned før generalforsamlingen.
Mvh
Claus (nr. 55)
Kære alle husejere
Hermed indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling kl. 10 den 23. august inden grøn dag.
Oplæg:
Adskillelse af varmeregnskabet fra foreningens regnskabsår (Ændring af nuværende vedtægter)
Som nævnt på den ordinære generalforsamling den 23. februar 2025 har vi i forbindelse med tilkoblingen til Fjernvarme fra I/S Vestforbrændingen og udskiftning af målere fra Kamstrup drøftet adskillelsen af varmeregnskabet fra foreningens årsregnskab. Foreningens varmesystem blev koblet på fjernvarmeledningerne pr. 22. november 2024, og vi forslår derfor denne dato som skæringsdato.
Tidligere har det været sådan, at foreningen i den månedlige opkrævning har opkrævet et acontobeløb, hvoraf en andel vedrørte det enkelte medlems varmeforbrug. Og ved regnskabsårets udgang har foreningen manuelt opgjort de enkelte medlemmernes overskud eller underskud, udregnet på baggrund af det faktiske forbrug. Som bekendt løber foreningens regnskabsår fra 1. august til 31. juli.
De nye målere fra Kamstrup har gjort det muligt for foreningen at tilkøbe en ydelse hos BA Technologies, som har automatiseret aflæsningen af de enkelte medlemmernes varmeforbrug. Hermed kan BA Technologies overtage det manuelle arbejde, som foreningens foreløbigt har foretaget. Løsningen med BA Technologies medfører desuden, at de fremadrettet vil stå for håndteringen af varmeregnskabet. Opkrævning af underskud, eller udbetaling af overskydende aconto varme vil fortsat ligge hos foreningens kasserer.
Bestyrelsen er positivt indstillet overfor muligheden for en automatisering, specielt idet foreningen allerede har investeret i en serviceaftale med BA Technologies om foreningens nye investeringer ifm. tilkoblingen til fjernvarme.
Såfremt forslaget vedtages, betyder det i praksis, at varmesæsonen 2024/2025 splittes i følgende to perioder:
Med henblik på at gennemføre udliciteringen af varmeopgørelsen til BA Technologies skal foreningen dog godkende følgende forslag:
Forslag til ændring af vedtægternes pkt. 8 og 9
Som bekendt løber foreningens regnskabsår fra 1. august til 31. juli. En forudsætning for implementeringen fjernaflæsningsløsningen fra BA Technologies er dog, at varmeregnskabet fremadrettet følger kalenderåret (1. januar til 31. december). Hovedårsagen hertil er, at I/S Vestforbrændingen opgør efter kalenderåret. En udskillelse af varmeregnskabet fra foreningens regnskab kræver derfor ændringer i de nuværende vedtægters pkt. 8 og 9.
Bestyrelsen har derfor udarbejdet vedlagte forslag til ændring i de nuværende vedtægter. Ændringerne er gjort tydelige med rettelsesmarkør. Kort gengivet forslår bestyrelsen, at pkt. 8 splittes op i hhv. 8a (vedrørende kontingent), 8b (vedrørende aconto varmebidrag) og 8c vedrørende opgørelse ved salg af ejendom. Pkt. 9 udvides, således at varmeregnskabet adskilles fra foreningens regnskab, ligesom der sker en generel opdatering af gamle forhold.
Vedhæftet findes vedtægterne med den nye ordlyd med track changes.
På bestyrelsens vegne,
Claus (nr. 55)
Kære alle husejere
Vedhæftet finder I dette års indkaldelse til Grøn Dag og vejfest.
Håber på stort fremmøde til begge arrangementer.
På bestyrelsens vegne,
Claus (nr. 55)